Business Intelligence – jak korzystać?

Business Intelligence

Business Intelligence, w który inwestuje co raz więcej przedsiębiorstw na całym Świecie, udostępnia informacje pomiędzy poszczególnymi użytkownikami systemu, pracujących w różnych komórkach firmy. Jego głównym zadaniem jest przyśpieszenie realizacji celów.

Zadania Business Intelligence

Systemy Business Intelligence optymalizują decyzje biznesowe. Zastosowanie odpowiedniej koncepcji i wykorzystanie metody i procesów analitycznych sprawia, że osoby decyzyjne w firmie docierają do wszystkich informacji za pomocą kilku przycisków.

Sam system dzieli się na trzy obszary:
RAPORT – uzupełnienie i dostarczenie danych w postaci tabeli lub histogramów
ZARZĄDZANIE – wybór wskaźników istotnych dla firmy, np. z danego okresu
ANALIZA – wyszukiwanie odpowiedzi rozwiązań dla wyników, które dostaliśmy w raporcie

Zastosowanie narzędzi BI

Wykorzystanie systemu w firmie przekłada się nie tylko na sprawniejsze działanie, ale również pozwala zwiększyć informacje o klientach i jeszcze bardziej dopasować ofertę do ich wymagań. Pozwoli też obrać odpowiedni kierunek związany z działaniami marketingowymi.

Dzisiaj systemy BI stosowane są m.in. w procesach zarządzania łańcuchami dostaw oraz w logistyce. Narzędzia te sprawdzają się również przy obserwowaniu działań konkurencji. Na to decydują się raczej duże firmy. Mniejsze przedsiębiorstwa mogą wykorzystać narzędzie do kontrolowania działu finansowego albo po to, by wspomóc funkcjonowanie HR.

Kto korzysta z systemu BI?

Narzędzie monitorujące kondycję firmę pod kątem finansowym oraz pozwalające sprawniej działać jej analitykom, przydaje się dzisiaj wszędzie, bez względu na branżę. Możliwość tworzenia ogromnej bazy i dostęp do konkretnych informacji w kilka sekund sprawia, że business intelligence staje się podstawowym narzędziem wykorzystywanym do pracy w każdej branży.

Jaki system wybrać?

Rynek jest na tyle rozwinięty, że możemy zdecydować się na gotowe oprogramowanie, często nazywane „pudełkowym”. Druga opcja, bardziej popularna dotyczy systemu tworzonego na zamówienie. Klient wtedy sam określa, które obszary firmy miałby obejmować system. Wiąże się to też z wygodą użytkownia, bo oprogramowanie zawiera wyłącznie niezbędne funkcje czy elementy. Decydując się na gotowy system płacimy za wszystkie elementy, nawet za te, z których nie będziemy korzystać.

Zadzwoń 32 420 66 21 i dowiedz się więcej o oferowanych systemach.